Happy New Year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Corino - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Corino - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 April 2014 | Thailand, Bangkok

Nou, hier is dan mijn allereerste reisverslag vanuit Azie. Pas 3 dagen hier en al redelijk veel te vertellen. We begonnen al gelijk goed de avond dat we aankwamen(dinsdag15/04). We wisten dat de afgelopen 3 dagen het festival Songkran, oftewel het Thaise nieuwjaar, werd gevierd in heel Thailand maar we hadden niet verwacht dat het ons erg moeilijk zou maken. We vertrokken vanuit het vliegveld in een metertaxi (ja, niet vergeten te vragen de meter aan te zetten) en daar gingen we onderweg naar ons hostel. Maar na 45 minuttjes te hebben gereden kwamen we bij een horde vrolijke, compleet natte en feestvierende mensen en een afgezette straat. Daar vertelde onze taxichauffeur dat hij niet verder kon maar dat als we hier uitstapte het hostel maar een paar 100 meter verderop was.... Dus daar stapten we vol goede moed de taxi uit op weg naar ons hostel. Nou zal ik Songkran even uitleggen. Als het Thaise volk het nieuwe jaar viert betekent dit dat zij voor 3 dagen lang 1 groot nationaal watergevecht houden. Met je backpack daartussen lopen is dan niet zo'n heel slim plan. Vooral niet als je hostel ook nog eens onvindbaar is en je na enig navraag te horen krijgt dat ie op de drukste en natste straat te vinden is (een kilometertje van waar de taxichauffeur ons had gedropt). Gelukking ontmoetten we op dat moment 2 aardige Canadeze jongens die ons vertelden bij welk hotel zij sliepen en hebben we daar maar een kamer geboekt voor de nacht. We hebben onze spullen snel gedumpt en gingen toen met ieder een waterfles als wapen in de hand met zijn vieren op pad om wat te eten en natuurlijk van het feest tegenieten. Een tijdje later kwamen Leandra en ik terug in ons hotel met babypoeder op onze gezichten en armen gesmeerd (blijkbaar ook een nieuwjaarstraditie) en natuurlijk compleet doorweekt. Happy New Year :)

woensdag 16/04
De volgende dag hebben we niet zoveel gedaan. We besloten om nog een extra nachtje in ons hotel te blijven want het beviel ons wel. Verder hebben we lekker gerelaxed, beetje de omgeving en khao san road verkend en 's avonds gingen we weer op pad en hebben bij een straatstalletje lekkere pad thai gegeten en ergens anders nog een lekker toetje gehaald. Je kijkt je ogen hier uit en ziet elke 5 minuten wel weer wat nieuws en interessants. Ook de straatstalletjes vol met kleren en andere spullen zijn hartstikke leuk en we zitten al een beetje te oefenen met onderhandelen ;p

donderdag 17/04
Op onze derde dag zijn we toch uiteindelijk naar ons geplande hostel gegaan voor waarschijnlijk ons laatste nachtje. We komen nog twee keer terug naar Bangkok dus we hebben besloten dat we nu niet gelijk alles hoeven te zien. We zijn wel naar het grand palace gegaan waar alles van goud lijkt te zijn. Erg indrukwekkend om te zien en je loopt er ook wel een tijdje rond. Vanavond zijn we dan weer lekker uiteten gegaan met mensen die we in het hostel hebben ontmoet en morgen zullen we wel weer zien wat de dag brengt.

Waarchijnlijk nemen we de nachtbus naar Chiang Mai maar dat moeten we dan nog wel even regelen ;)